W ostatnich latach na rynku gier wideo pojawia się coraz więcej tytułów niezależnych deweloperów, którzy nie boją się eksperymentować i łączyć ze sobą różnych konwencji gatunkowych. Jednym z najciekawszych tego typu projektów zapowiada się Ministry of Broadcast - nadchodząca gra studia Tiny Horse Games z Wielkiej Brytanii. Choć jej premiera planowana jest dopiero na jesień 2022 roku, już teraz można powiedzieć, że będzie to produkcja warta uwagi wszystkich fanów nietypowych gier akcji.
Fabuła gry Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast przenosi gracza do mrocznej, dystopijnej wizji przyszłości, w której życie ludzi ściśle kontroluje tytułowe Ministerstwo Informacji. Każdego dnia obywatele muszą oglądać audycje telewizyjne nadawane przez rząd i rozwiązywać związane z nimi zagadki. Im lepiej poradzą sobie z zadaniami, tym więcej punktów szczęścia otrzymają. Jeśli komuś nie uda się zebrać odpowiedniej liczby punktów, znika bez śladu...
Akcja osadzona w dystopijnej przyszłości
Świat przedstawiony w Ministry of Broadcast to ponura wizja nieodległej przyszłości, w której telewizja i mass media służą totalitarnej kontroli społeczeństwa. Ludzie żyją w ciągłym strachu o swoje punkty szczęścia i robienie "dobrego wrażenia" na władzach. Fabuła gry czerpie garściami z klasycznych anti-utopijnych dzieł pokroju "1984" George'a Orwella czy "Fahrenheita 451" Raya Bradbury'ego.
Główny bohater pracuje w Ministerstwie Informacji
Gracz wciela się w pracownika Ministerstwa Informacji imieniem Arthur, którego zadaniem jest realizowanie codziennych audycji telewizyjnych. W miarę rozwoju wydarzeń Arthur odkrywa mroczne sekrety rządu i postanawia sprzeciwić się systemowi. Musi jednak działać ostrożnie, aby nie stracić zbyt wielu punktów i nie zostać wyeliminowanym.
Cel gry - przetrwać audycje i nie stracić punktów szczęścia
Podstawowym celem rozgrywki jest przetrwanie kolejnych audycji telewizyjnych przygotowywanych przez Ministerstwo Informacji. Ich forma przypomina znane teleturnieje, gdzie uczestnicy muszą jak najszybciej rozwiązywać zagadki i łamigłówki. Za poprawne odpowiedzi gracz otrzymuje punkty szczęścia, natomiast za błędy traci je. Kluczem jest zatem utrzymanie odpowiedniego poziomu punktów, aby przejść do następnego etapu.
Rozgrywka w Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast to gra akcji z elementami survival horroru i platformówki. Rozgrywka wymaga od gracza zręczności, refleksu i podejmowania trafnych decyzji pod presją czasu. Równocześnie fabuła, klimat i oprawa audiowizualna budują intensywny nastrój grozy.
Gra platformowa z elementami survival horroru
Ministry of Broadcast to połączenie konwencji platformówki i horroru survivalowego. Z jednej strony gracz musi sprawnie poruszać się po zróżnicowanych planszach i pokonywać przeszkody terenowe. Z drugiej - przetrwać w upiornym świecie pełnym zagadek, pułapek i niebezpieczeństw czyhających w każdym zakamarku.
Sterowanie postacią w trudnym środowisku
Sterowanie Arthurem wymaga wprawy i refleksu. Bohater musi skakać między platformami, wspinać się, czołgać w ciasnych przejściach i uciekać przed zagrożeniami. Plansze są zaprojektowane tak, aby gracz cały czas był w ruchu i nie mógł nigdzie odpocząć. Dynamiczna akcja i ciągła ucieczka budują nastrój zagrożenia.
Podejmowanie kluczowych decyzji wpływających na fabułę
Istotnym elementem Ministry of Broadcast są wybory gracza, które wpływają na dalszy przebieg wydarzeń. W newralgicznych momentach pojawiają się rozgałęzienia fabularne, gdzie należy podjąć decyzję mogącą zaważyć na losach bohatera i całego świata. Zwiększa to immersję i sprawia, że rozgrywka staje się bardziej osobista.
Walka o przetrwanie i zachowanie punktów szczęścia
Przez całą grę toczą się zaciekła walka o przetrwanie i zachowanie jak największej liczby punktów szczęścia. Gracz musi unikać licznych pułapek, wrogów i okropieństw czyhających w ministerstwie. Tracenie punktów grozi wyeliminowaniem z audycji, więc trzeba kombinować i improwizować, aby do tego nie dopuścić.
Oprawa audiowizualna Ministry of Broadcast
Choć Ministry of Broadcast to niezależna produkcja tworzona przez niewielkie studio, jej oprawa audiowizualna prezentuje wysoki poziom. Mroczny, dystopijny klimat przedstawionego świata został doskonale oddany za pomocą grafiki, animacji i muzyki.
Mroczne, dystopijne otoczenie
Gra utrzymana jest w ponurej, ciemnej stylistyce, która idealnie oddaje atmosferę antiutopijnej dyktatury i nieustannej inwigilacji obywateli. Level design jest przytłaczający - pełno w nim ciasnych, klaustrofobicznych korytarzy i przejść, z których nie ma ucieczki.
Detaliczna grafika w stylu pixel-art
Choć oprawa graficzna Ministry of Broadcast bazuje na pikselarce, to jej poziom szczegółowości robi wrażenie. Tekstury są bogate, animacje płynne, a efekty świetlne i cieniowanie pozwalają oddać mroczny klimat gry. Pixel-art został wykorzystany bardzo umiejętnie.
Ponura ścieżka dźwiękowa
Muzyka i efekty dźwiękowe dopełniają przytłaczającą atmosferę Ministry of Broadcast. Dynamiczna, rytmiczna ścieżka buduje napięcie i potęguje poczucie zagrożenia. Odgłosy potworów i wycie syren dodają grozy.
Animacje bohaterów i potworów
Dużą rolę w oddaniu klimatu odgrywają również starannie zaprojektowane animacje postaci, wrogów i otoczenia. Dzięki nim gra zyskuje "życie", a każda scena przerażenia czy ucieczki staje się jeszcze bardziej wciągająca.
Premiera i platformy Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast zadebiutuje na rynku jesienią 2022 roku, trafiając jednocześnie na wszystkie główne platformy sprzętowe - PC, konsole PlayStation i Xbox oraz Nintendo Switch. Gra powstaje z myślą o możliwie szerokim gronie odbiorców.
Data premiery - jesień 2022 roku
Premierę Ministry of Broadcast zaplanowano na III lub IV kwartał 2022 roku. Dokładna data nie jest jeszcze znana i zależy od postępów w produkcji. Deweloperzy sugerują, że gra ma szanse pojawić się jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
Dostępna na PC, PlayStation 4 i 5, Xbox One i Series
Ministry of Broadcast trafi na wszystkie główne platformy - PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S. Deweloperzy chcą, aby ich gra była dostępna dla jak najszerszego grona graczy. Wersje na poszczególne konsole będą zoptymalizowane wydajnościowo.
Wersja na Nintendo Switch w planach
Początkowo gra miała się ukazać tylko na PC i konsolach Sony/Microsoft, jednak twórcy ostatecznie zdecydowali się także na konwersję na Nintendo Switch. Proces portowania wymaga jednak dodatkowego czasu, więc premiera tej wersji może mieć miejsce kilka miesięcy później.
Oczekiwania wobec Ministry of Broadcast
Zapowiedzi Ministry of Broadcast wzbudziły spore zainteresowanie i oczekiwania wśród fanów niezależnych gier akcji. Można się spodziewać, że produkcja Tiny Horse Games przyniesie kilka świeżych pomysłów do gatunku.
Ciekawa fabuła osadzona w oryginalnym świecie
Mocną stroną Ministry of Broadcast powinna być jej fabuła osadzona w autorskim dystopijnym uniwersum. Jeśli scenariusz jest tak dobry, jak sugerują twórcy, gra ma szansę dostarczyć wciągającej opowieści z intrygującymi zwrotami akcji.
Trudne wyzwania i zagadki do rozwiązania
Z zapowiedzi wynika, że rozgrywkę cechować będzie wysoki poziom trudności. Gra ma wymagać zręczności i refleksu, a także kombinowania w rozwiązywaniu zagadek związanych z programami Ministerstwa Informacji. Może to być spore wyzwanie.
Niebanalna rozgrywka łącząca różne gatunki
Duże nadzieje wiąże się z niebanalną formułą łączącą elementy platformówki, survival horroru i gier logicznych. Ministry of Broadcast może okazać się tytułem, który w świeży sposób podchodzi do konwencji i zaskakuje mechanikami.
Wciągająca oprawa audiowizualna
Zwiastuny zapowiadają, że Ministry of Broadcast otrzyma klimatyczną oprawę graficzną i dźwiękową, która wciągnie gracza w mroczny świat gry. Jeśli ten poziom zostanie utrzymany w całej produkcji, może być to jej duży atut.
Twórcy Ministry of Broadcast
Za Ministry of Broadcast stoi niewielkie, ale doświadczone brytyjskie studio Tiny Horse Games, które ma na swoim koncie kilka ciekawych produkcji. Zespół tworzą utalentowani deweloperzy kierujący się pasją do niezależnych gier.
Niezależne studio Tiny Horse Games
Tiny Horse Games to niezależne studio założone w 2016 roku w Leeds w Wielkiej Brytanii. Tworzy je zespół kilkunastu pasjonatów, dla których gry wideo to przede wszystkim sztuka i forma ekspresji.
Doświadczeni deweloperzy z Wielkiej Brytanii
W skład Tiny Horse Games wchodzą programiści, graficy i projektanci gier z wieloletnim doświadczeniem w branży. Ich głównym celem jest produkcja tytułów mało schematycznych, eksperymentalnych i nastawionych na innowacje.
Wcześniejsze produkcje - m.in. Phantom Trigger
Na koncie studia znajdują się takie tytuły jak Phantom
Podsumowanie
Ministry of Broadcast zapowiada się na jedną z najciekawszych gier niezależnych tego roku. Jej mocnymi stronami powinny być wciągająca, oryginalna fabuła osadzona w przerażającym dystopijnym świecie, wymagająca rozgrywka łącząca różne konwencje gatunkowe oraz klimatyczna oprawa audiowizualna. Dodatkowym atutem jest doświadczenie deweloperów ze studia Tiny Horse Games, którzy już wcześniej udowodnili, że potrafią tworzyć nietuzinkowe gry. Jeśli Ministry of Broadcast spełni pokładane w niej oczekiwania, może okazać się jedną z najlepszych produkcji tego roku i zapewnić studiu rozpoznawalność w branży.