"Pracujemy pełną parą, by nie zawieść oczekiwań fanów Hyper Light Drifter i switchowych graczy"

O tworzeniu portu "Hyper Light Drifter" na Nintendo Switch rozmawiam z Evą Gaspar - CEO Abylight Studios.

04-05-18 8:28

20 marca 2018 roku odbyła się prezentacja Nindies Showcase Spring 2018, podczas której Nintendo zaprezentowało najciekawsze gry niezależne, które w najbliższym czasie zawitają na Switcha. Z czternastu zapowiedzianych tytułów raptem tylko cztery z nich zainteresowały mnie na tyle, że będę śledził ich dalsze losy. Jednak największe zaskoczenie dotyczące nowego indyka na Switcha przyszło dopiero po tej prezentacji. I to nie bezpośrednio od Nintendo, a od mało mi wcześniej znanego hiszpańskiego studia Abylight Studios. Na swoim twitterowym koncie poinformowali, że latem tego roku wydadzą na Pstryczka Hyper Light Driftera - jedną z najciekawszych (najlepszych?) gier niezależnych 2016 roku.

Postanowiłem zadać kilka pytań twórcom switchowego porta. Ze względu na natłok prac i różnych wydarzeń branżowych, na odpowiedzi musiałem trochę poczekać. Ale w końcu je otrzymałem, z garścią fajnych materiałów prasowych. Na moje pytania odpowiedziała Eva Gaspar, CEO Abylight Studios. Życzę miłej lektury.


Jak to się stało, że pracujecie nad portem "Hyper Light Drifter" na Nintendo Switch? Sami skonaktowaliście się z Alexem Prestonem, twórcą oryginału, czy też to on się do was odezwał?

Po tym, jak wersje Hyper Light Drifter na PS Vita i Wii U zostały skasowane z powodów technicznych, skontaktowaliśmy się z Heart Machine i Alexem Prestonem oferując mu naszą pomoc i doświadczenie. Kiedy zaczynaliśmy rozmowy, Wii U było już w końcowym etapie swojego cyklu życia, a Switch właśnie został zapowiedziany. Dlatego sensowne było stworzenie portu na przyszłą konsolę Nintendo.

Jak wygląda postęp prac nad portem?

Zawarliśmy takie porozumienie - zaadaptujemy grę na nową platformę, a w zamian zajmiemy się wszystkim co związane jest z wydaniem Hyper Light Driftera na świecie, odciążając w ten sposób Heart Machine. Oczywiście wszystko wcześniej musi zostać przez nich zaakceptowane.

W tym momencie jesteśmy w trakcie prac adaptacyjnych. Pracujemy pełną parą, by nie zawieść oczekiwań fanów gry i switchowych graczy.

Jak dużo osób pracuje przy tym projekcie?

Sporo osób pracuje nad tym, by switchowa wersja Hyper Light Drifter była tą ostateczną. W Abylight nad portem pracuje czterech deweloperów, a dwie kolejne osoby zajmują się wszelkimi obowiązkami związanymi z wydaniem gry. Nintendo of Europe ściśle nadzoruje cały proces produkcji. No i mamy dedykowany zespół Yoyo Games, który wspiera nas poprawiając silnik gry (HLD został stworzony w GameMaker Studio autorstwa Yoyo Games - dop. BW).

Czy wersja na Switcha będzie się czymś różniła od oryginału, na przykład graficznie lub mechaniką gry?

Kiedy Hyper Light Drifter został wydany w 2016 roku, zdobył uznanie zarówno wśród graczy, jak i krytyków. Intensywna akcja w połączeniu z nieziemskim otoczeniem i pozbawioną słów fabułą stanowiły wyjątkowe doświadczenie dla graczy, czyniąc tę grę jedną z najważniejszych niezależnych produkcji tego roku.

Dlatego rozgrywka, jak i grafika, pozostaną bez zmian i zachowają wierność oryginalnej grze. Jednak pracujemy nad kilkoma niespodziankami dla switchowej wersji.

Czy planujecie wykorzystać w grze jakieś specjalne właściwości Switcha, jak HD Rumble lub żyroskop?

Gra w mądry sposób wykorzystuje wibracje w kontrolerze, dając w niektórych etapach niesamowite wrażenia. Bez wątpienia ulepszymy to wykorzystując HD Rumble w Joy-Conach, dzięki czemu będzie można jeszcze lepiej poczuć wędrówkę i chorobę Driftera.

Oryginalna wersja gry powstał z wykorzystaniem GameMaker Studio. Czy napotykacie jakieś problemy przy przenoszeniu tego tytułu na Switcha?

Tworzenie portu nigdy nie jest łatwe, często nawet jest to niewdzięczny proces. Stanowi to niezłe wyzwanie dla dewelopera, ponieważ pracuje na nieswoim kodzie.

Ogłoszenie wsparcia GameMaker Studio 2 dla Nintendo Switch to świetna wiadomość dla wszystkich niezależnych twórców gier. Porozumienie zawarte międzie Nintendo a Yoyo Games sprawia, że tworzenie portów na Switcha stanie się trochę prostsze. Nadal jednak jest sporo rzeczy do zrobienia, jeżeli chcesz zaskoczyć graczy.

Czy możesz zdradzić dlaczego swtichowa wersja HLD nie została ogłoszona podczas ostatniej prezentacji Nindies Showcase?

O to już musisz zapytać samo Nintendo.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w szybkim ukończeniu prac nad portem "Hyper Light Driftera".


Zastanawiacie się jak Hyper Light Drifter będzie wyglądał "na żywo" na Switchu? Abylight Studios udostępniło mi krótki filmik, na którym pokazano fragment rozgrywki:

Dziękuję Abylight Studios za udostępnienie materiałów prasowych.

Tagi: gry nintendo switch indyk wywiad

Przeczytaj również:




Blog Comments powered by Disqus.