"Tworzenie Hollow na Switcha było super przygodą"

Rozmowa z zespołem odpowiedzialnym za stworzenie 'Hollow' na Nintendo Switch.

01-03-18 9:05

Hollow to gra typu survival horror z perspektywy pierwszej osoby, która została przygotowana przez polskie studio MMEU i wydana przez Forever Entertainment. Obecnie jeszcze ogrywam ten tytuł, więc recenzja pojawi się za jakis czas na stronie. W międzyczasie zadałem kilka pytań zespołowi odpowiedzialnemu za stworzenie tej klimatycznej gry. Oto czego się dowiedziałem od Artura Grzegorczyna, szefa deweloperów MMEU, na temat prac nad switchową wersją Hollow.

"Hollow" w pierwszej kolejności został przygotowany na PC-ta. Dlaczego na pierwszy konsolowy port Waszej gry wybraliście Nintendo Switch? Co Was urzekło w najnowszej konsoli japońskiego koncernu, że mimo słabszej specyfikacji w porównaniu do konkurencji, wybraliście właśnie tę konsolę?

To naprawdę niesamowite uczucie, móc zagrać w te wszystkie świetne gry (Doom, Zelda, Mario i oczywiście Hollow) na przenośnej konsoli. Można śmiało stwierdzić, że Nintendo Switch to spełnienie naszych dziecięcych marzeń co do wyobrażeń na temat potężnej, przenośnej konsoli.

Co było najtrudniejsze w przepisywaniu gry na Switcha?

Hmmm... W sumie cały proces był super przygodą.

Na jakie kompromisy musieliście pójść by "Hollow" dobrze działało i wyglądało na Switchu?

Jedyne co musieliśmy ograniczyć, to rozdzielczość (600p w trybie przenośnym, 720p w docku). Było to świadome działanie, spowodowane faktem, iż chcieliśmy zachować wszelkiego rodzaju efekty graficzne, które nadają Hollow specyficzny „feeling" koszmaru połączonego ze snem.

Ile osób pracowało nad portem na Switcha i jak długo? Czy prace były prowadzone zaraz po ukończeniu wersji na PC?

Tak, prace zostały rozpoczęte od razu po zakończaniu produkcji wersji PC. Przy porcie pracowało 5 osób, a prace trwały mniej więcej dwa miesiące.

Z czego jesteście najbardziej zadowoleni?

Właśnie z tych efektów graficznych. W czasie portowania na Switcha dużo pracowaliśmy nad ich jak najlepszym dopasowaniem do klimatu gry i w naszej opinii Hollow na konsoli Nintendo wygląda dużo lepiej niż wersja PC. Gra jest w tej chwili bardziej „organiczna".

W najnowszym patchu do switchowego "Dooma" dodany został fajny ficzer - celowanie za pomocą ruchu konsoli. Czy planujecie coś takiego też zaimplementować w "Hollow"?

Przyglądamy się w tej chwili temu rozwiązaniu. Możliwe, że będziemy próbowali dodać je do naszej gry.

A co z możliwością nagrywania krótkich filmików?

Na ten moment nie mamy takiej opcji.

Wersja na PC-ta ma polską wersję językową, na Switcha jednak jej brakuje - dlaczego?

Nintendo nie wspiera jeszcze oficjalnie języka polskiego. Niemniej jednak wraz z najbliższą aktualizacją dodamy nowe języki i jest również szansa na dodanie języka polskiego, na czym oczywiście bardzo nam zależy.

Miło to słyszeć. A jakie jeszcze usprawnienia pojawią się w aktualizacji?

Na pewno obsługa większej ilości języków plus usuniemy kilka glitchy, które zostały wykryte przez graczy.

Kiedy możemy się spodziewać tego patcha?

Mamy nadzieję, że będzie dostępny w ciągu miesiąca - musi przejść pełną certyfikację Nintendo.

Patrząc na komentarze jakie pojawiły się po premierze switchowej wersji, najczęstsze uwagi od graczy to długie loadingi (w szczególności w przypadku śmierci gracza - śmierć -> loading -> powrót do menu -> loading -> wgranie poprzedniego stanu gry) oraz prędkość poruszania się głównego bohatera. Czy jest szansa na poprawienie tych dwóch elementów?

Z loadingami nie da się już wiele zrobić, ale nie powiedziałbym, że są one jakoś specjalnie długie, zwłaszcza w porównaniu z podobnymi grami na Nintendo Switch.

Prędkość poruszania się głównego bohatera to jeden z elementów gry. Postać, którą kierujemy to przeciętny gość ubrany w ciężki skafander, więc trudno, żeby biegał jak marines.

Czy Wasze zapowiedzi dot. tworzenia drugiej części "Hollow" w pierwszej kolejności na Switcha można uznać za wiążące? A może pójść dalej i "Hollow 2" wypuścić jako exclusive na konsolę Nintendo?

Na pewno Hollow 2 wyjdzie w pierwszej kolejności na Switcha, ale czy będzie exclusivem, to już zależy od wyników sprzedaży pierwszej części.

Dziękuję za poświęcony mi czas.

Tagi: gry nintendo switch indyk wywiad

Przeczytaj również:




Blog Comments powered by Disqus.