"Tworzenie Hollow na Switcha było super przygodą"

"Tworzenie Hollow na Switcha było super przygodą"

wywiad

Rozmowa z zespołem odpowiedzialnym za stworzenie ''Hollow'' na Nintendo Switch.

Hollow to gra typu survival horror z perspektywy pierwszej osoby, która została przygotowana przez polskie studio MMEU i wydana przez Forever Entertainment. Obecnie jeszcze ogrywam ten tytuł, więc recenzja pojawi się za jakis czas na stronie. W międzyczasie zadałem kilka pytań zespołowi odpowiedzialnemu za stworzenie tej klimatycznej gry. Oto czego się dowiedziałem od Artura Grzegorczyna, szefa deweloperów MMEU, na temat prac nad switchową wersją Hollow.

"Hollow" w pierwszej kolejności został przygotowany na PC-ta. Dlaczego na pierwszy konsolowy port Waszej gry wybraliście Nintendo Switch? Co Was urzekło w najnowszej konsoli japońskiego koncernu, że mimo słabszej specyfikacji w porównaniu do konkurencji, wybraliście właśnie tę konsolę?

To naprawdę niesamowite uczucie, móc zagrać w te wszystkie świetne gry (Doom, Zelda, Mario i oczywiście Hollow) na przenośnej konsoli. Można śmiało stwierdzić, że Nintendo Switch to spełnienie naszych dziecięcych marzeń co do wyobrażeń na temat potężnej, przenośnej konsoli.

Co było najtrudniejsze w przepisywaniu gry na Switcha?

Hmmm... W sumie cały proces był super przygodą.

Na jakie kompromisy musieliście pójść by "Hollow" dobrze działało i wyglądało na Switchu?

Jedyne co musieliśmy ograniczyć, to rozdzielczość (600p w trybie przenośnym, 720p w docku). Było to świadome działanie, spowodowane faktem, iż chcieliśmy zachować wszelkiego rodzaju efekty graficzne, które nadają Hollow specyficzny „feeling" koszmaru połączonego ze snem.

Ile osób pracowało nad portem na Switcha i jak długo? Czy prace były prowadzone zaraz po ukończeniu wersji na PC?

Tak, prace zostały rozpoczęte od razu po zakończaniu produkcji wersji PC. Przy porcie pracowało 5 osób, a prace trwały mniej więcej dwa miesiące.

Z czego jesteście najbardziej zadowoleni?

Właśnie z tych efektów graficznych. W czasie portowania na Switcha dużo pracowaliśmy nad ich jak najlepszym dopasowaniem do klimatu gry i w naszej opinii Hollow na konsoli Nintendo wygląda dużo lepiej niż wersja PC. Gra jest w tej chwili bardziej „organiczna".

W najnowszym patchu do switchowego "Dooma" dodany został fajny ficzer - celowanie za pomocą ruchu konsoli. Czy planujecie coś takiego też zaimplementować w "Hollow"?

Przyglądamy się w tej chwili temu rozwiązaniu. Możliwe, że będziemy próbowali dodać je do naszej gry.

A co z możliwością nagrywania krótkich filmików?

Na ten moment nie mamy takiej opcji.

Wersja na PC-ta ma polską wersję językową, na Switcha jednak jej brakuje - dlaczego?

Nintendo nie wspiera jeszcze oficjalnie języka polskiego. Niemniej jednak wraz z najbliższą aktualizacją dodamy nowe języki i jest również szansa na dodanie języka polskiego, na czym oczywiście bardzo nam zależy.

Miło to słyszeć. A jakie jeszcze usprawnienia pojawią się w aktualizacji?

Na pewno obsługa większej ilości języków plus usuniemy kilka glitchy, które zostały wykryte przez graczy.

Kiedy możemy się spodziewać tego patcha?

Mamy nadzieję, że będzie dostępny w ciągu miesiąca - musi przejść pełną certyfikację Nintendo.

Patrząc na komentarze jakie pojawiły się po premierze switchowej wersji, najczęstsze uwagi od graczy to długie loadingi (w szczególności w przypadku śmierci gracza - śmierć -> loading -> powrót do menu -> loading -> wgranie poprzedniego stanu gry) oraz prędkość poruszania się głównego bohatera. Czy jest szansa na poprawienie tych dwóch elementów?

Z loadingami nie da się już wiele zrobić, ale nie powiedziałbym, że są one jakoś specjalnie długie, zwłaszcza w porównaniu z podobnymi grami na Nintendo Switch.

Prędkość poruszania się głównego bohatera to jeden z elementów gry. Postać, którą kierujemy to przeciętny gość ubrany w ciężki skafander, więc trudno, żeby biegał jak marines.

Czy Wasze zapowiedzi dot. tworzenia drugiej części "Hollow" w pierwszej kolejności na Switcha można uznać za wiążące? A może pójść dalej i "Hollow 2" wypuścić jako exclusive na konsolę Nintendo?

Na pewno Hollow 2 wyjdzie w pierwszej kolejności na Switcha, ale czy będzie exclusivem, to już zależy od wyników sprzedaży pierwszej części.

Dziękuję za poświęcony mi czas.

Jeśli spodobał Ci się ten tekst, to podziel się nim ze swoimi znajomymi:

Blog Comments powered by Disqus.

Poprzedni wpis Następny wpis