"Hollow 2 to projekt zbudowany na wnioskach wyciągniętych z opinii graczy"

"Hollow 2 to projekt zbudowany na wnioskach wyciągniętych z opinii graczy"

wywiad

Wkrótce na Nintendo Switch pojawi się druga część Hollow - polskiego survival horror w klimatach science-fiction. Czy Hollow 2 znacząco będzie się różnić od części pierwszej? Zapytałem o to samych twórców.

Pierwszą część doceniłem przede wszystkim za klimat. Owszem, było kilka elementów, które mogły być lepiej rozwiązane. Ale dla mnie gra broniła się właśnie atmosferą. Mam nadzieję, że Hollow 2 pod tym względem nie zawiedzie. Jakich jeszcze zmian możemy się spodziewać? Zapraszam do rozmowy z Arturem Grzegorczynem (Creative Director) i Zbigniewem Dębickim (prezes zarządu) z Forever Entertainment S.A.

Pierwsza część Hollow została pierwotnie wydana na PC, a dopiero później przeportowaliście ją na Switcha. Tym razem jest inaczej - to właśnie na konsoli Nintendo Hollow 2 zadebiutuje w pierwszej kolejności. Dlaczego podjęliście taką decyzję?

Artur Grzegorczyn: Gra przyjęła się na platformie Nintendo Switch niebywale dobrze, postanowiliśmy więc w ten sposób okazać uznanie społeczności, która nas doceniła. Co więcej, nauczyliśmy się już, iż dużo łatwiej oraz szybciej będzie nam dokonać portu z konsoli na PC, aniżeli odwrotnie.

Czego możemy się spodziewać po drugiej części Hollow? Czy wprowadzacie jakieś zmiany w samej rozgrywce?

Artur Grzegorczyn: I tak i nie. Z jednej strony story-telling, atmosfera świata przedstawionego oraz bohater się nie zmieniają... Z drugiej zaś wywróciliśmy do góry nogami to, co kulało w Hollow najbardziej - elementy akcji. Te różnią się mocno i teraz są skupione na dostarczaniu rozrywki. System broni, AI oraz sam design fragmentów opartych o walkę są stworzone niemal od zera. Hollow 2 w przeciwieństwie do "jedynki" ma za zadanie nie tylko opowiedzieć historię, ale również podnieść adrenalinę i dać czystą satysfakcję z przedzierania się przez hordy "Wantonów". Gra jest dużo szybsza - tyczy się to zarówno poruszania, jak i podejmowanych przez gracza akcji.

Czy pod względem technicznym druga część będzie się jakoś różniła w stosunku do pierwszej odsłony?

Artur Grzegorczyn: Jak już wspomniałem większość mechanik zostało przepisanych bądź gruntownie przebudowanych. Usunęliśmy też te zbędne - jak na przykład broń obuchowa. Z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że mamy do czynienia z projektem mocno usprawnionym i naprawionym tam, gdzie to było potrzebne. Hollow 2 z technicznego punktu widzenia, to kompletnie inny projekt, zbudowany na wnioskach wyciągniętych z opinii graczy oraz raportów sprzętowych.

Na jakim etapie jest obecnie development Hollow 2? Kiedy możemy się spodziewać premiery gry?

Zbigniew Dębicki: Aktualnie przechodzimy w fazę testów oraz implementację ostatnich detali fabularnych. Oznacza to, iż Hollow 2 pojawi się na rynku w najbliższej przyszłości, być może jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Czy planujecie wydać demo Hollow 2, którego celem będzie zachęcenie ludzi do zakupu pełnej wersji gry?

Zbigniew Dębicki: Nie, tym razem nie planujemy wydawać demo. Przy pierwszej części był to niezbędny ruch, aby potencjalny Klient/Gracz mógł osoboście sprawdzić „co to jest to całe Hollow".

Niedawno pierwsza część Hollow miała premierę w japońskim eShopie. Jak sobie radzi wasz tytuł na tamtym jakby nie patrzeć dość specyficznym rynku?

Zbigniew Dębicki: Gra została przyjęta całkiem pozytywnie. Dorobiliśmy się nawet artykułu o Hollow w Famitsu!

Moje gratulacje. Nie pozostaje mi w takim razie nic innego, jak czekać na premierę Waszej gry - mam nadzieję, że nastąpi to już wkrótce. Dziękuję za rozmowę.

Przeczytaj także:
Hollow [Nintendo Switch]

Polacy nie gęsi i swój horror FPS w klimatach science-fiction na Switcha mają. Pytanie tylko czy możemy być dumni z tej produkcji?

Hollow - wywiad z twórcami gry

Rozmowa z zespołem odpowiedzialnym za stworzenie Hollow na Nintendo Switch.


Spodobał Ci się ten tekst? Podaj go dalej, by trafił do większej ilości osób!

Blog Comments powered by Disqus.

Poprzedni wpis Następny wpis